Compromiso

El conocimiento es uno de los pocos bienes que crece a medida que se comparte y se somete a la discusión abierta

http://mx.groups.yahoo.com/group/educacion-matematica/

La enseñanza de las matemáticas no tiene el monopolio ni del pensamiento racional, ni de la lógica, ni de ninguna verdad intelectual, pero es un lugar privilegiado para su desarrollo precoz

Guy Brousseau

¡No pedagogismos, sino inspiraciones de la vida. Las necesidades del pueblo son los fines de la educación

Cartel en la Escuela Normal Rural de Tacámbaro, México

Mejorar la Enseñanza de las matemáticas no es tarea de un profesor, sino de una Comunidad Educativa

CLAME


domingo, 2 de enero de 2011

Mathematics Teacher, Número: 4

Mathematics Teacher
Año: 2010, Vol.: 104, Número: 4

From the editors

Learning and teaching mathematics through technology
pags. 247-248

Sound off!

Why I use interactive whiteboards
Henri Picciotto
pags. 250-253

Media clips

Towering trees//How many balloons would it take to lift a house?
Carly S. Genys, Louis Lim
pags. 254-257

Mathematical lens

Raise high the ridge beam, carpenters
Lauren Matheson, Ron Lancaster, Brigitte Bentele
pags. 258-261

Articles

The median-median line
David C. Wilson
pags. 262-267

Using dynamic technology to present concepts through multiple representations
Edward A. Depeau, Robin S. Kalder
pags. 268-273

Designing mathematical learning environments for teachers
Sandra R. Madden
pags. 274-282

Now we're really clicking!
Susan R. Popelka
pags. 290-295

Trigonometry comes alive through digital storytelling
Doug Gould, Denise A. Schmidt
pags. 296-301

Student interactions in technology-rich classrooms
Karen L. Fonkert
pags. 302-307

Cooking with quadratics
Luajen N. Bryan
pags. 308-314

Connecting research to teaching

Shifting mathematical authority from teacher to community
Corey Webel, Thomas A. Evitts, Karen Heinz
pags. 315-318

Delving deeper

Spicing up counting through geometry
Ferdinand D. Rivera, J. Kevin Colligan, Dan Kalman, Virginia Stallings, Jeffrey J. Wanko
pags. 319-324

My favorite lesson

Angling for enthusiasm hooks students
Christopher P. Reisch
pags. 328-329

Revísala en Revistas Recomendadas por las siglas Math Teacher

No hay comentarios:

Publicar un comentario